Inapoi sus

UNGHIILE AU NEVOIE DE INGRIJIRE ADECVATA

Unghiile, parul, genele si sprancenele sunt considerate straturi superficiale (de suprafata). Suprafata unghiilor este protejata de un film lipidic, care asigura aspectul lucios.

Unghiile cresc cu o rata aproximativa de 0.1 mm pe zi la degetele mainilor si pe jumatate la cele ale picioarelor.

Unghiile cresc mai repede:unghie

Ziua decat noaptea,
Vara decat iarna
La adulti decat la copii
La femei decat la barbati
Pe durata sarcinii

De numeroase ori pe zi, unghiile sufera diverse traumatisme devenind fragile, striate, despicate, fisurate si casante.

Iata cateva Tips & Tricks

NU:

  • Efectuati activitati casnice fara manusi: manusile ofera protectie impotriva substantelor agresive de curatare ce pot ataca unghiile si matricea.
  • Tineti timp indelungat mainile in apa: ca si pielea mainilor, unghiile devin fragile; filmul lipidic protector este distrus.
  • Intrebuintati prea mult timp lacul de unghii: anumite lacuri de unghii folosesc pigmenti ce migreaza pe lungimea unghiei decolorand-o, astfel chiar si dupa indepartarea lacului, unghia capata un aspect neuniform.
  • Folositi dizolvant pe baza de acetona: este foarte agresiv si va deteriora unghia facand-o casanta.
  • Folositi intaritor ce contine aldehida formica: chiar daca efectul este uimitor de la prima aplicare, unghia se deterioreaza, devine casanta si se ingalbeneste (distruge structura keratinei si reduce elasticitatea).
  • Folositi unghii artificiale: unghiile nu pot “respira” si pot fi atacate de substantele chimice continute de adeziv. In anumite cazuri pot aparea ciuperci.
  • Folositi pila de fier: din cauza duritatii ei pot aparea striatii. Sunt recomandate pilele flexibile cu glaspapir.

DA:

  • Stimulati unghia prin masaj: masand varful degetelor stimulati circulatia limfatica; lovirea usoara a degetelor stimuleaza de asemenea.
  • Lasati unghiile sa se “odihneasca”: incercati o saptamana pe luna sa nu utilizati pasta de unghii. Pasta de unghii este ca un strat ermetic ce nu permite unghiei sa “respire”
  • Se recomanda o dieta echilibrata si variata cu vitamine si minerale din plin (ideala si pentru sanatatea unghiilor):
    CALCIU – produse lactate, peste (cresterea unghiilor)
    SULF – varza, ceapa, usturoi, castravete (un inlocuitor al keratinei, vitala pentru stuctura unghiei)
    FIER – linte, struguri, fructe uscate si oleaginoase (pentru oxigenarea tesuturilor si fortifierea unghiilor)
    VITAMINA A – peste gras, morcovi, unt (protectie)
    VITAMINA B – grau, cereale (protectie)
    VITAMINA C – kiwi, rosii, citrice (suplete si vitalitate)
OptimaHealth

Optima Health

Leave a Comment