Inapoi sus

Necesarul de vitamine si minerale la copii

Banner Optima Health Vitamine copii

D3 Biane picaturiLegumele fac parte adesea dintre alimentele cel mai des refuzate de catre copii, mai ales de cei intre 2-10 ani. Un studiu realizat de catre CREDOC arata faptul ca doar 9% dintre copiii cu varste cuprinse intre 3-4 ani consuma pe zi cele 5 portii de fructe si legume recomandate.

Evitarea anumitor alimente sau preferintele pentru alte alimente, limiteaza cantitatile consumate din anumite clase de alimente expunand copiii riscului de deficient in vitamine si minerale.
Rezultatul: oboseala persistenta, scaderea atentiei, infectii repetate.

Este deci important aportul vitaminelor si mineralelor:vitamine si minerale

  • vitaminele A, B, C (se gasesc in principal in fructe si legume)
  • vitamina D (pesti grasi, lactate si galbenus)
  • zinc (carne de vita, germeni de grau, ficat, cacao), calciu (produse lactate), magneziu (fructe uscate), fosfor (cereale).
  • fierul (carne)

Fierul este un element indispensabil cresterii, dezvoltarii cognitive, mecanismelor imunitare. Cresterea accelerata, specifica primilor ani de viata si adolescentei, este insotita de o crestere specifica a necesarului de fier. Dozarea feritinei este necesara la copiii ce fac infectii repetate.

Cateva sfaturi pentru a le inocula copiilor dorinta de a consuma o gama variata de alimente:

Sa-i convingem sa le atinga, sa le miroasa, sa gateasca legume si fructe, sa faca arajamente alimentare, sa combine alimente cu gusturi diferite (branza, sunca etc)

 

 

OptimaHealth

Optima Health

Leave a Comment