Inapoi sus

Vitaminele si noi….

Vitaminele, micronutrientii ce stau la baza sanatatii noastre

6Vitaminele sunt indispensabile bunei functionari a organismului. Ele sunt implicate in toate mecanismele fiziologice: producerea energiei vitale, crestere, apararea imuna, lupta impotriva imbatranirii, memorie, raspunsul in fata stresului…

Dintre toate vitaminele, doar vitaminele A, D,E K, pot fi stocate. Fiind liposilubile, se fixeaza in grasimi si sunt utilizate in functie de necesarul organismului. Pe de alta parte, celelalte vitamine B si C sunt hidrosolubile. Ele se dizolva in apa si nu pot fi stocate. Doar o alimentatie zilnica, variata si echilibrata, garanteaza un raspuns suficient al vitaminelor necesare organismului.

In cazul particular al vitaminei D, 2/3 din rezervele organismului nostru sunt constituite in urma expunerii la soare, repetata si fara protectie.

5

Suplimentii alimentari, surse de vitamine si minerale pot completa necesarul organismului nostru dar nu pot inlocui un regim alimentar sanatos si echilibrat.

Cum putem aprecia ca avem nevoie de un aport mai mare de vitamine si minerale?

  • Oboseala si infectii repetate
  • In urma unui regim bogat in proteine dar sarac in legume si fructe
  • Expunere insuficienta la soare
  • Unghii casante si par devitalizat

vitamine '

Prevenirea deficitului in vitamine si minerale

Carenta severa in vitamine si minerale se manifesta mai rar dar situatiile de deficit sunt mai frecvente.
Pe termen scurt, acest deficit poate perturba functionarea optima a organismului (oboseala, stres, imunitate scazuta) iar pe termen lung poate duce la instalarea unei carente, factor de dezvoltare al unor patologii.
Asadar, o alimentatie prea putin variata, foarte procesata, modul de gatire, varsta, ritmul de viata, starea de sanatate, pot constitui situatii in care este favorizat un dezechilibru intre necesarul zilnic si aportul din alimente.

Putem considera 2 mari cause ale deficitului de vitamine: fruit_slice_png_20

Aport scazut

  • Regim de slabire, vegetarian sau vegan
  • Dezechilibru alimentar cu un consum redus de fructe si legum
  • Tulburari de absorbtie (afectiuni intestinale, medicamente)
  • Expunere insuficienta la soare in cazul vitaminei D…Expunerea la soare trebuie sa fie prudenta si moderata

Necesar crescut 

  • Persoane varstnice  ce lupra impotriva imbatranirii
  • Femei insarcinate sau care alapteaza
  • Copii si adolescenti in crestere
  • Sportivi…

In cazul unei alimentatii dezechilibrate, un supliment alimentar poate fi necesar in mentinerea bunei functionari a organismului si asigurarea unei doze zilnice necesare.
Inainte de alegerea solutiei cele mai potrivite in asigurarea necesarului de vitamine si minerale al organismului pot fi luate in considere urmatoarele sfaturi:

  • Cereti sfatul unui profesionist in domeniul sanatatii – acesta va fi in masura sa ofere sfatul adecvat in functie de modul de viata, varsta sau tratamentele curente
  • Alegeti solutii cat mai naturale (vitamina C din surse naturale, Vit E din soia, betacarotenul…Cu toate acestea, este aproape imposibil sa se obtina vitaminele B in mod natural pentru suplimentii alimentari
  • Un deficit nu se corecteaza doar in 10 zile – este nevoie de cateva saptamani sau chiar luni pentru a reface nivelul optim al rezervelor de vitamine si minerale

Mergi catre shop aici

OptimaHealth

Optima Health

Leave a Comment